Van, aki a futópadra esküszik, van, aki a szabadban szereti róni a kilométereket. Mindkét választás rendelkezik előnyökkel és hátrányokkal, most ezeket vesszük sorra. Hogy FutóTivadar melyiket ajánlja? A végén kiderül!

ELŐNYÖK

Futópad

  • Nem kell aggódni az időjárás miatt, legyen hőség, kemény fagy, fújjon a szél, szakadjon az eső, a lakásodban, vagy az edzőteremben ebből semmit nem érzel majd.
  • Ha elfáradtál, azonnal megállhatsz, nem kell például egy távoli pontról hazavergődnöd.
  • Puha felületen lépkedsz, ami nem terheli meg az ízületeidet.
  • Előre beállíthatod a futás sebességét.
  • Ha akarod rögzítheted a meredekségi szöget a gépen, mintha emelkedőn futnál.
  • Nem kell figyelned a különböző felületekre, akadályokra, irányváltoztatásra, tehát kevésbé sérülésveszélyes.
  • Használhatod a futópadot sípcsontod, vádlid nyújtására.
  • Akár tévét nézhetsz, szórakozhatsz futás közben.
  • Biztonságban vagy: biztos nem kezd el üldözni egy kutya, és a sötétben utcán való kószálás miatt sem kell aggódnod, nem érhet meglepetés.

Szabadban

  • Több oxigénhez jut a szervezeted, mint egy edzőteremben, vagy a lakásodon.
  • Természetes mozgást végzel, tehát testtartásoddal sem lesz gond.
  • Magad generálod a sebességet, hirtelen sprintelhetsz egyet, vagy éppen lassíthatsz.
  • Változatos: még ha mindig ugyanott futsz, akkor is rendre más környezet, látvány tárul eléd, nem beszélve arról, hogy ha variálod az útvonalat
  • Reális: érvényesül az ellenszél, mindig magad elé teszed a lábad, nem pedig a gép húzza vissza.
  • Nem igényel beruházást, pénzt: csak felkapod a cipődet és indulhatsz is.

HÁTRÁNYOK

Futópad

  • Drága, ha szeretnél egyet vásárolni, mélyen zsebedbe kell nyúlni, de az edzőtermi bérletnek is ára van.
  • Nem tükrözi a valóságot: nem te lépkedsz előre, hanem a gép húzza vissza a lábad, nincs ellenszél, egy irányba, rendre ugyanazokat a mozdulatokat teszed meg.
  • Éppen ezért nem mozgat meg annyi izmot a szerkezet, mintha szabadtéren, irányváltásokkal haladnál.
  • Monoton: ugyanaz a gép, ugyanaz a környezet, ugyanaz a látvány - hosszútávon bele lehet szürkülni, a futástól is elmehet a kedved.
  • Rossz szokásokat vehetsz át: mivel nincs változatosság, olyan mozgáskultúrát szokhatsz meg, ami rendes futás közben nem lesz hatékony.
  • Zárt térben mozogsz, kevesebb oxigénhez jut a szervezeted.

Szabadban

  • A beton, aszfalt károsíthatja van az ízületeidet, különösen térded, bokád van veszélyben.
  • Ha rosszra fordul az idő, fennáll a megbetegedés veszélye, ráadásul a kedvünket is elveheti a hideg, a forróság, a zuhogó eső, vagy a hó.
  • Rossz környékre tévedhetsz, meglepetések érhetnek futás közben.
  • Ha nem futópályán haladsz, kövek, gödrök sérülést okozhatnak.

ÁLLÁSFOGLALÁS:

Ha engem kerestek, biztosan a szabadban találtok meg. Szeretem a friss levegőt, a változatosságot, a természetes futás szabadságát. Így több izmot dolgozok meg, több energiát is égetek el, az időjárás pedig a legkevésbé sem zavar - ez csak kifogás lenne. Amióta adidas miCoach-csot használok, az sem akadály, hogy nyomon kövessem futásom összes adatát, így eszem ágában sem lenne rálépni a futópadra. Ti se habozzatok, vár rátok a napsütés, mielőtt végleg beleszürkültök az edzőterem egyhangúságába!

A bejegyzés trackback címe:

http://micoach.blog.hu/api/trackback/id/tr932929339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.