Minden kezdet nehéz! Amennyire egyszerűnek tűnik a futás, mint szabadidős tevékenység, annyi hibát lehet elkövetni, főleg, ha az ember épp csak most ismerkedik vele. Nem lehetsz egyik napról a másikra profi, ha tetszik, ha nem, meg kell fizetni a tanulópénzt, persze ha időben azonosítod a veszélyforrásokat, az jelentősen meggyorsítja a fejlődési folyamatot! Ezért gyűjtöttük most össze a kezdő futók által elkövetett három legjellemzőbb hibát!

1. Kocogás nem megfelelő cipőben

Az egyik leggyakoribb tévhit a gyakorlatlan futóknál, hogy olyan nagy eltökéltséggel, kedvvel vágnak bele a kalandba, hogy azt hiszik, bármilyen cipő megteszi. Ez egy óriási hiba. A futócipők pontosan egy célra vannak kitalálva, hogy védjék és támogassák a lábat mozgás közben. Szakszerű választás esetén megakadályozható a kényelmetlenség és sérülés mind edzés közben, mind utána.

1. Megoldás

Miután megszületik benned az elhatározás, hogy futni szeretnél rendszeresen, az legyen az első dolgod, hogy kiválasztod a megfelelő lábbelit hozzá. Céljaid és lábad jellege határozza meg milyen cipőt kell viselned. Látogasd meg a helyi sportáruházat, így bármelyik adidas boltot, ahol képzett szakemberek segítenek a választásban. Ne sajnáld a pénzt, mert hosszútávon megtérül befektetésed, de ne feledd, nem a legdrágább a legjobb!

2. Túl hamar túl sokat

Egy másik gyakori kezdőhiba a túledzés. Túl hamar túl gyorsan túl sokat túl nagy tempó mellett. Az az alapfeltevés, miszerint a 'több jobb' nem érvényesül a kocogás esetében. Az ilyen nagy volumenű vállalkozások általában sérülésekkel, fájdalommal, teljes kimerüléssel zárulnak.

2. Megoldás

A legfontosabb, hogy a lehető legegyszerűbb módon láss hozzá a futáshoz, és ésszel növeld az adagokat. Ne ragadjon el a tévében látható versenyek tempója, intenzitása. A legjobb, ha eleinte sok gyaloglással fűszerezed meg a futást, majd szépen lassan növeled a kocogás időtartamát a séta rovására. 

3. A táplálkozás hiánya

A fogyás céljából futni kezdők leggyakoribb problémája, hogy úgy próbálják gyorsítani a folyamatot, hogy közben a szokásosnál kevesebbet esznek. Ez rövidtávon valóban jól működik, de hosszútávon gondokhoz vezet, mert a kocogáshoz energiára van szükség, ha pedig nem táplálkozunk megfelelően az gyors fáradáshoz, egészségügyi problémákhoz és elkedvtelenedéshez vezethet.

3. Megoldás

A futás általi fogyás kulcsa a mértéktartás. Ahhoz, hogy leadjunk kilókat több energiát kell elégetni, mint amennyit magunkhoz veszünk. Ez viszont nem jelenti azt, hogy értékes kalóriákat áldozunk fel éppen akkor, amikor a szervezetünknek a legnagyobb szüksége van rá. Ha egészséges diétát folytatsz és elkerülöd a káros gyorskajákat, akkor biztos, hogy tested elegendő energiához jut, miközben el is égeti, ami felesleges. Ez pedig éppen az a cél, amiért eredetileg futni kezdtünk!

Állásfoglalás

Ez a három leggyakoribb hiba, amelyet kezdő futók elkövetnek, de észben tartva az itt nagyvonalakban megfogalmazott tanácsokat könnyedén elkerülhetők. A lényeges, hogy megfelelő cipőben indulj futni, mindig saját teljesítőképességed határain belül maradj, és ne ess túlzásokba, legyen szó az edzés mennyiségéről, vagy a táplálék megvonásáról!

A bejegyzés trackback címe:

http://micoach.blog.hu/api/trackback/id/tr443074585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.