Kedvtelésből vagy fogyás céljából; hetente párszor vagy versenyszerűen; aszfalton vagy murván; szereted vagy szeretnéd, hogy vége legyen - egyre megy, a futást egy dolog mindenképp megkülönbözteti a többi sporttól, minimális az eszközigénye. Egy dolog viszont felettébb ajánlott az induláshoz, egy cipő, mégpedig nem akármilyen cipő. Most abban segítünk, hogyan válaszd ki a számodra legjobb pár lábbelit!

Minden a megfelelő méret és típus kiválasztásával kezdődik. Sajnos, főleg Magyarországon gyakran a pénztárca szabja meg azt, melyik darabra esik a választásod, pedig nem szabad sajnálnod a forintokat, mert hosszútávon megtérül befektetésed, de ne feledd, nem a legdrágább a legjobb! Bár a futócipők ránézésre gyakran ugyanolyannak tűnnek, egymástól merőben eltérnek és nem mindegyik óv meg a sérülésektől és segíti elő fejlődésed!

A választás néha lehetetlen feladatnak tűnik a helyenként kimeríthetetlen kínálatot látva. Van néhány alapvető tényező, amit figyelembe kell venned, így a testtömeged, a terepet, a heti megtett távot és a lábad típusát. Éppen ezért, a valakire tökéletesen passzoló cipő katasztrofálisan rossz lehet egy másiknak - és nem azért mert 38-as lábra húzott 44-es lábbelit.

Az előbb említettük a láb típusát, ami elsőre nem tűnhet egyértelműnek, így ezt most kicsit kifejtjük. Általában három kategóriát különböztetünk meg, attól függően, hogy talpunk milyen mértékben érinti a talajt, így a lúd-, a normál és a vájt talpat. Ha hirtelen fogalmad sincs, melyik kategóriába tartozol, akkor egyszerűen vizezd be a talpad, majd állj rá egy papírra, és a lenyomat hamar választ ad a kérdésre!

A leggyakoribb normál talpra legegyszerűbb cipőt találni, mert ez az egészséges beállása a lábnak. Ezzel szemben a lúdtalpasok sérülésveszélynek vannak kitéve. Számukra a stabil, jó alátámasztást biztosító lábbeli a javallott, amely segíti a boka helyes helyzetben való megtartását is. Ellentéte, a vájt talp esetében a legnagyobb veszély, hogy túl nagy terhelést kapnak a lábak, és ahogy a lúdtalpasoknál, az itt sem egyenletesen oszlik el. Számukra éppen a laza, nagy szabadságot biztosító cipők ajánlatosak.

Néhány jótanács, mielőtt elindulnál a boltba futócipőt vásárolni:

  • Lehet, hogy számodra fontos a szín és a dizájn, inkább először vedd figyelembe a cipő stabilitását, csillapítását és felépítését - most nem azt a darabot választod ki, amellyel a munkába fogsz járni.
  • Próbánál mindkét cipőt vedd fel, tegyél benne meg néhány lépést, hogy tényleg megfelelő-e, kényelmes-e, mint ahogy elsőre érezted.
  • Nézd meg, hogy van-e hely a cipőorrnál a nagy lábujjad előtt, annyinak kell lenni, hogy az súrlódás nélkül mozogni tudjon.
  • Ha teheted, ne az árat nézd, hanem az anyagot és a cipő felépítését.
  • Cseréld ki a cipődet legkésőbb minden lefutott 800 kilométer után.
  • Azt a zoknit viseld, amit a rendes cipődhöz is felhúznál, hogy biztosan ne szorítson vagy lötyögjön a lábad.
  • Nyugodtan kérd ki szakember segítségét, ha nem tudsz egyről a kettőre jutni, az adidas márkaboltjaiban mindig megkapod a megfelelő tanácsokat!

A jól kiválasztott futócipő kényelmesebbé teszi az edzéseidet, megakadályozza, hogy sérüléseket szedj össze. A vásárlás előtt határozd el magadban, pontosan milyen tevékenységet végzel majd (például milyen terepen futsz, milyen gyakran, milyen intenzitással). Ne feledd, aranyat ér az, ha a lehető legjobb cipő van a lábadon!

A bejegyzés trackback címe:

http://micoach.blog.hu/api/trackback/id/tr153106105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.