Néhány nappal ezelőtt bemutattuk az adidas miCoach Zone tulajdonságait, működését, most jöjjön egy szakértő teszt, melyhez az edzesonline.hu oldaláról eftomi cikkét hívjuk segítségül!

Használatban:

Az első közös edzésünkre ragyogó napsütésben indultam neki a köreimnek. Az indítás után „hello”-val üdvözöl a kijelzője, majd körbe cikázó zöld ponttal jelzi, hogy keresi a mellkasi jeladó jelét. Ha megtalálta azt, akkor működésbe lép az óra előlapja alsó félen lévő led. Először fehéren villog, majd – a személyes beállításaim alapján – 110 BPM-nél vált kékre, azután elérve a 140 BPM-et vált zöldre.

Az edzés alatt a maximum szívritmus értékem 168 BPM volt. A sárga és piros színt nem láttam felvillanni. Illetve lehet, hogy voltak sárga villanások is, csak azt nem ismertem fel mozgás közben. A zöld kvarc kijelző fényereje a LED-nél is gyengébb, azt nem tudtam leolvasni az erős fényben. Ennek oka lehet, hogy: vagy a LED fényereje gyenge vagy a tokként funkcionáló karpánt sötét anyaga nem engedi át a fényt megfelelően. Persze hajnalban, szürkületben, éjjel, borús időben valamint edzőteremben jól látható a kijelző. 

Edzés közben a kijelzőről - gombnyomást követően - lehet informálódni az aktuális pulzusérték, az edzés alatt elégetett kalóriák és az eltelt edzésidő felől. Edzés végeztével mielőtt kikapcsoljuk a trénert, fel kell jegyeznünk adatokat, mert nem tárolja azokat.

Edzőteremben is kipróbáltam a kütyüt, itt minden gond nélkül lehetett látni a kijelző alján villogó LED-et és a kvarckijelzőt is. A szomszéd futópadon igyekvő sporival remek közös témát teremt egy ilyen óra feltűnő villogása. 

LED-es kijelzés

A LED-es kijelzés előnye szerintem, hogy elég rápillantani a villogó fényre, és máris tudod, hogy melyik pulzuszónában edzel. Például ha aerob munkát szeretnél végezni – azaz zsírt égetni – akkor csak azt kell figyelned, hogy a led kéken villogjon. Hátránya viszont ennek a megoldásnak, hogy további fontos információkat, mint pl. a konkrét pulzusérték illetve az eltelt edzésidő, csak gombnyomásra láthatod.

Értékelés

Az adidas személyi edzője nem a futóórák konkurenciája, hiszen néhány alapvető tulajdonsággal nem bír, amit azok tudnak (pl. köridő, átlagpulzus, edzés mentése, másodpercek megjelenítése). Elsősorban azoknak lehet jó választás, akik futópadon – vagy bármilyen más aerob munkára ösztönző géppel - edzenek, és az edzés intenzitásának kijelzése fontos számukra. 

A bejegyzés trackback címe:

https://micoach.blog.hu/api/trackback/id/tr722959502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.