Melyik a jobb? Sok kicsi lépés, vagy inkább néhány nagy? A legtöbb amatőr futó fejében felmerül ez a kérdés. Jack Daniels legendás szakedző kimutatta, hogy a leggyorsabb sprinterek nagyobb lépésekkel haladnak előre, mint lassabb társaik. Tehát nekünk is így kellene tennünk? Csak lassan a testtel!

A túl hosszú lépések a fáradtság jelei

A túlzottan nagy lépések általában a kimerültség jelei és sérülések forrásai. A bostoni maratonon végzett megfigyelések kimutatták, hogy a futók első és utolsó ötmérföldes szakaszán, miközben a mérföldenkénti idő 4:50-ről 5:05 percre romlott, feltűnően hosszúra nyúltak a résztvevők lépései, amely számottevően növeli a fáradásos törés kockázatát. Tanács, ha úgy érzed a kocogás végéhez közeledve, hogy teljesen kimerültél, képzeld azt, hogy izzó szén van talpaid alatt: emeld magasabbra a térdeidet és pörgesd fel lábaid mozgását anélkül, hogy a tempót növelnéd.

Számolj!

Ha számodra fontos a sebesség, akkor oda kell figyelned a lépésritmusra. A legjobbak 180-190-et lépnek percenként, de egy átlagos futó csak 150-160-at. Nézd meg mire vagy képes, mégpedig úgy, hogy megszámolod jobb lábad hányszor éri a földet egy átlagos futás során, majd ismételd meg ezt háromszor, a végén az átlagértéket pedig szorozd be kettővel. Ha 150 alatt vagy, túlságosan nagyokat lépsz! A legjobb módszer arra a lépésszám növelésére egy kiadós biciklizés - ezzel sokat javíthatsz az állóképességeden is!

Tarts ki és szervezeted alkalmazkodik!

A kezdő futók gyakran túl kis lépésekkel haladnak előre, éppen ezért lassan is. Ahogy javul állóképességük, úgy tapasztalhatják, hogy lépéstávolságuk is növekszik, ami az eleinte feszes izom lazulásával természetesen kialakul. Erre saját magad is rásegíthetsz, alapos mozgás előtti nyújtással, ami azért is jó, mert így a sérülésveszélyt is csökkentheted!

Találd meg az egyensúlyt!

Mindenkinek megvan az ideális lépésritmusa és távolsága. Azzal, hogy ha utóbbit hirtelen, látványosan megnöveljük, nem hogy lassabbak leszünk, de a természetellenes mozgással jó eséllyel megfájdítjuk sarkunkat és bokánkat is. Tehát nem csak a méret számít, hanem az is, hogy lábaink érintkezési pontja a lehető legközelebb legyen a testünk egyensúlyi központjához.

A bejegyzés trackback címe:

https://micoach.blog.hu/api/trackback/id/tr323064357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.